שירותי המרפאה

מרפאה וטרינרית "ביקור בית" של ד"ר סבינה הובר היא התשובה שלכם!

• זמינות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע • היחידים בדרום! - דיקור סיני לבע"ח  • מחירים הוגנים ונוחים והנחות לסטודנטים  • אשפוז והשגחה וטרינרית 24 שעות ביממה • מכירת מזון רפואי ותכשירים לטיפולים חיצוניים • תספורות וקוסמטיקה מקצועית לחיות • כל השירותים הווטרינריים תחת קורת גג אחת • צוות מקצועי ומנוסה וטיפול בחום ובאנושיות

חיסונים
כלב

חיסון משושה – חיסון פעיל נגד 6 מחלות כלבים ויראליות, מדבקות ושכיחות. החיסון ניתן לראשונה לגור כלבים בגיל 6-8 שבועות ולאחר מכן בשני חיסוני דחף נוספים בתוך החצי שנה הראשונה לחייו. על מנת להבטיח רמת חיסון גבוהה מומלץ להמשיך ולחסן את הכלב אחת לשנה לכל אורך חייו.

חיסון נגד מחלת הפרוו (Parvo) – מחלת הפרוו הינה מחלה ויראלית מדבקת, הנפוצה בכלבים. התסמינים כוללים : שלשולים, הקאות, דיכאון וצואה דמית. המחלה שכיחה יותר אצל כלבים עד גיל שנה.

חיסון נגד פרוו ממומלץ לתת לגור כלבים בן כ- 6 שבועות.

מתן החיסון בגיל זה חשוב כיוון שכל עוד הגור יונק הוא מקבל נוגדנים דרך חלב אימו. מרגע הגמילה מהנקה ועד להתפתחות מלאה של מערכת החיסון של הגור, עוברים מס` חודשים בהם הגור חשוף ביותר למחלות אשר עלולות לתקוף את גופו ולפגוע בו קשות.

חיסון נגד כלבת - מחלת הכלבת הינה מחלה ויראלית קטלנית המועברת בנשיכה או במגע עם רוק של בעל חיים הנגוע במחלה. המחלה פוגעת בכל היונקים ובכללם בני האדם.

החיסון הינו חובה לכלבים על פי חוק הכלבת במדינת ישראל. את הכלב יש לחסן מגיל שלושה חודשים ולאחר מכן אחת לשנה, לכל אורך חייו.

במעמד החיסון הראשון, יוחדר לכלב שבב אלקטרוני תת עורי. השבב הזעיר מוחדר באמצעות מזרק מיוחד אל מתחת לעור הצוואר של הכלב ומאפשר את זיהויו של הכלב ע"י קורא שבבים.

בשנים האחרונות ישנה עלייה של כ 400% בשכיחות מחלת הכלבת ומידי שנה מתים ממחלה זו עשרות אלפי אנשים, גם בעולם המערבי. המחלה הינה חשוכת מרפא ועל כן חשוב להקפיד על החיסון כנגדה.

חיסון נגד שעלת המכלאות – שעלת המכלאות הינה מחלה מדבקת התוקפת את מערכת הנשימה העליונה של הכלב. המחלה נפוצה במכלאות ובריכוזים גדולים של כלבים ומכן שמה. החיסון ניתן בהזלפה לאף ומומלץ לקבלו כשבועיים לפני השהות בפנסיון או לפני מפגש עם כלבים רבים (כגון תערוכות, הסגר וכדומה).

על מנת להגן על חיית המחמד שלכם מומלץ לא להביאה במגע עם בעל חיים אחרים או הפרשותיהם, עד להשלמת סדרת החיסונים הראשונה.

חתול

חיסון מרובע – חיסון נגד 4 מחלות חתולים מדבקות ונפוצות. החיסון ניתן לגור החתולים בגיל 8 שמונה שבועות ולאחר מכן במנת דחף נוספת. מומלץ להמשיך ולחסן את החתול אחת לשנה לכל אורך חייו כדי להבטיח רמת חסינות גבוהה נגד מחלות אלו.

חיסון נגד כלבת – מחלת הכלבת הינה מחלה ויראלית קטלנית המועברת בנשיכה או במגע עם רוק של בעל חיים הנגוע במחלה. המחלה פוגעת בכל היונקים ובכללם חתולים ובני האדם.

חיסון הכלבת ניתן לחתולים מגיל שלושה חודשים ומומלץ לקבלו אחת לשנה לכל אורך חיי החתול. החיסון חשוב ביותר לחתולים אשר מסתובבים בחוץ ועקב כך באים במגע עם בעלי חיים אחרים!

חשוב לדעת ! בעלי חתולים לא נדרשים על פי חוק לחסנם אך עקב עליית אחוזי בעלי החיים הנגועים במחלה, צריך לקחת בחשבון שכאשר נמצא בעל חיים הנגוע במחלת הכלבת, מיד מאתרים את כל בעלי החיים בסביבה אשר לא מחוסנים נגד המחלה (גם חתולים שלא יוצאים מהבית!) ובפני בעליהם ניתנת הברירה או להשמידם או למוסרם להסגר למשך שישה חודשים, כאשר כל הוצאות ההסגר ( כ- 1,000 ש"ח בחודש) מוטלת על הבעלים. ולכן רצוי כן לחסן את החתול שלכם כ
בדיקות כלליות תקופתיות
בדיקה גופנית מקיפה, שקילה, בדיקת חום, בדיקת לב ונשימה, בדיקת עור, אוזניים ושיניים. על חיית המחמד לעבור בדיקות כלליות, בתדירות מומלצת של פעם בחצי שנה. זאת על מנת להבטיח את בריאותה התקינה ולאתר מצבי חולי או מצבים אחרים המחייבים טיפול בטרם החמרה
ניתוחים
 עיקור וסירוס – עיקור וסירוס נחוצים ביותר לבריאות חיית המחמד שלכם וכבר הוכח שבעל חיים שעבר את ההליך הרפואי הזה, חי חיים ארוכים ואיכותיים יותר. בנוסף ולא פחות חשוב, עיקור וסירוס של כלבים וחתולים מסייע בצמצום מספר בעל חיים משוטטים אשר חיים בסכנת מוות תמידי (מגורמים שונים) ואף להמתות יזומות.

עיקור המתבצע לפני הייחום הראשון מפחית את הסיכוי לסרטן העטין בכ- 98 אחוז ומפחית גם את הסיכוי לחלות בדלקות ובסרטן הרחם. סירוס הזכרים מפחית משמעותי את הסיכוי לסרטן הערמונית והאשכים ומשפיע לטובה על ההתנהגות הזכר.

חובה להביא את בעל החיים לבדיקה כללית לפני ביצוע העיקור / סירוס – הבדיקה היא חינם!

אאורל המטומה ( Aural Hematoma) – שטף דם תת עורי גדול באפרכסת האוזן אשר גורם להתנפחות האוזן. בעיה זו היא נפוצה אצל כלבים וגורמת כאב וסבל רב ומחייבת טיפול מיידי.

ברוב המקרים התופעה נגרמת כתוצאה מניעורי ראש רבים וחוזרים של הכלב, אשר גורמת בסופו של דבר לפיצוץ נימי הדם באוזן ולשטף הדם.

הטיפול בבעיה זו היא באמצעות ניתוח אשר במהלכו מוציאים את הדם ואת הקרישים מהאוזן הפגועה.

מתיחת פנים רפואית – מתיחת פנים רפואית מתבצעת לכלבים אשר סובלים מהתרופפות העור סביב אזור העיניים, מה שעלול לעיתים להכביד על הראייה ולעיתים למנוע אותה לחלוטין. הדבר שכיח בגזעים מסוג – שרפיי, פקינז, פג ודוג דה בורדו.

ביופסיות

הסרת גידולים

טיפול בסתימות מעיים

ניתוח קיסרי
טיפולים מונעים
 טיפול חיצוני נגד פרעושים וקרציות – פרעושים וקרציות הינם טפילים מוצצי דם ומלבד היותם גורם לגירודים מציקים, עלולים הם בנוסף לגרום להעברת טפילי דם מסוכנים, לאנמיה, להידבקות בתולעים (בהיותם לעיתים נשאים שלהם) ולאלרגיות.

עקב התחממות משמעותית של מזג האוויר, ישנה עליה דרמטית בקצב הריבוי של פרזיטים אלה (כל שבוע- שבועיים) על כן מומלץ מאוד לבצע את הטיפול כנגדם בתדירות גבוהה של אחת לחודש.

הטיפול מתבצע באמצעות אמפולה ספריי וקולר.

טיפול מונע נגד תולעי מעיים – גם כלבים וגם חתולים פגיעים מאוד להידבקות בתולעי מעיים. קיימים 2 סוגים עיקריים תולעים שטוחות ותולעים עגולות. הטיפול נגד תולעים חשוב ביותר לבריאות חיית המחמד ובריאות בעליו (גם בני אדם עלולים להידבק). הטיפול ניתן באמצעות כדורים אחת ל- 6 חודשים.

טיפול מונע נגד תולעת הפארק – תולעת הפארק ( Spirocerca Lupi) היא תולעת טפילית הגורמת לכלבים לנזק בריאותי חמור ואף למוות (לעיתים מהיר ופתאומי ללא תסמינים).

חיפושיות זבל אשר אוכלות צואת כלבים הנגועה בביצי התולעת הופכות לפונדקאיות של התולעת. כיוון שחיפושיות הזבל מצויות בכל מקום- דשא, שאריות מזון זרוקות, פגרי עופות או מכרסמים ושאר מיני דברים שכלבים אוהבים לרחרח ולחטט בהם, כך עלול הכלב לאכול חיפושית זבל הנושאת בתוכה את הטפיל וכך להידבק ממנו.

התולעת עלולה לפגוע במערכות שונות ורבות בגופו של הכלב ומסבות לכלב סבל וכאב רב. ואף לאחר טיפול עלולות להישאר נזקים בריאותיים לצמיתות.

הטיפול המונע ניתן באמצעות זריקה ויש לבצעו אחת לחודש - שלושה חודשים, תלוי באזור המגורים.
טיפולי שיניים
הסרת אבנית

עקירת שיניים פגומות או שבורות

גם חיות המחמד סובלות מבעיות שיניים. כיוון שהם אינם יכולים להתלונן ולדווח לנו על כאב חשוב להביאה לבדיקת שיניים באופן תקופתי סדיר וזאת על מנת לחסוך מהם סבל (שבמקרים רבים הוא גדול מאוד!) ולמנוע סיבוכים שעלולים להיגרם כתוצאה מבעיות שיניים (חיידקים אשר נכנסים למחזור הדם ועוד).

בדיקת שיניים לכל אורך חיי חיית המחמד, מבוצעת במרפאתנו- חינם!
אשפוז
 השגחה וטרינרית של 24 שעות. טיפול חם, אוהב ומקצועי לחיות מחמד אשר מצבם מחייב אשפוז לטיפול רצוף ולמעקב.
ביופסיות

הסרת גידולים